Korean 01's Assessments


26/08/2020 - 22/11/2020
(Week 02 - Week 13)
Fong Ee Xuan (0332842)
Korean 01
Assessment


ASSESSMENT

Week 01
26/08/2020 - 30/08/2020

For the first week, we have to wrote our study plan for this module and here are the content that I had wrote in Naver Blog.


"The reason I took this module as my free elective is because every time I watch korean drama or shows and listening to korean music, I have to look for the chinese & english subtitles and lyrics which it is took my time and sometimes the translate of it are different from it. Another reason I took this module is because I found that korean language is a interesting language to me as some of the it are simliar to chinese in a way.I wish I could learn some basic of korean and explore it so I able to understand korean drama, shows and music without looking at the chinese & english subtitles and lyrics in the end of this semester."

Week 03
07/09/2020 - 13/09/2020

For this week, we have to start our writing practice on Naver Blog and this week will be some simple greetings.


안녕하세요! This week, I learned some common word in Korean language which I found out it is interesting. In Korean, there are two way of speaking which is Polite & Formal way and another is Casual & Informal way.









Greetings

1. Hello / Hi :

- 안녕하세요 (Polite)

- 안녕 (Casual)

2. Nice To Meet You:

- 반갑습니다 (Formal)

- 반가워요 (Informal)

3. Goodbye:

- 안년히가세요 (Polite - Leaving)

- 안녕히게세요 (Polite - Staying)

- 안녕 (Casual)

http://







Appreciations

1. Thank You:

- 감사합니다 (Formal)

- 감사해요 (Informal)

- 고맙습니다 (Formal)

- 고마워요 (Informal)








Apologizes

1. I am Sorry:

- 죄송합니다 (Formal)

- 죄송헤요 (Informal)

- 미안합니다 (Formal)

- 미안해요 (Informal)


Some Korean words that similiar to English:

1. 바스 (Bus)

2. 라디오 (Radio)

3. 피아노 (Piano)

4. 커피 (Coffee)

5. 드라마 (Drama)

6. 바나나 (Banana)

7. 토마토 (Tomato)



Week 04
14/09/2020 - 20/09/2020

This week is about self-introduction and here are the content from Naver that I had wrote:


안녕하세요, 여러분!

반갑습니다 ☺️






제 이름이 퐁이슈앤 (니콜) 이에요. 🥰

저는 말레이시아 사람이에유.🇲🇾

저는 대학생이에요.  





"이분이 누구예요?"

이분이 조니뎁 이에요. 😍

조니뎁이 미국사람이에요. 🇺🇸

조니뎁이 미국배우에요.



저는 진짜좋아 조니뎁씨해요. 💕

안녕!




Week 05
21/09/2020 - 27/09/2020

For this week, the topic will be my belongings 🥰

안냥하세요, 여러분!

니콜이에요.🙌


이게 나 가족이에요.💕

제 가족이 아버지하고 어머니하고 언니가 있어요.

제 오빠하고 동생이 잆어요.



"니콜씨, 남자친구 있어요?"




네, 저는 지금 남자친구이 있어요!

이분이 제 남자친구에요.🥰

제 남자친구는 말레이시아 사람이에요.

제 남자친구 이름은 브라이언이에요. 🐽



감사합니다!

안녕! 😘



Week 06
28/09/2020 - 04/10/2020

For this week, the topic will be 장소 mean places 🎡. 

안냥하세요, 여러분!

니콜이에요.🤟


이네명 제닫힌 친구이에요.

제하고 저친구가 쇼핑몰에 있어요. 🥰

제하고 저친구가 유원지에 있어요.🎡💕


http://

이둘명 저친구에요. 👯‍♀️

이둘명 이름이 조엔하고 아엔이에요.

제하고 저친구가 대학교에 있어요.

제하고 저친구가 메이지 진구에 있어요. 🇯🇵






제하고 저친구가 일본식당에 있어요.🍽

제하고 저동료가 스타벅스에 있어요.☕️

감사합니다!

안녕~


Week 07
05/10/2020 - 11/10/2020

This week, the topic will be Ordering 🥯🥫🥩🍜🥤

"니콜: 메뉴 좀 주세요.

종업원: 여기 있어요.

니콜: 감사합니다. 음...

스프라이트 한 잔하고 토마토 쇠고기 국수 하나하고 꿀 빵 하나 주세요.

종업원: 네. 잠시만 기다리세요.

니콜: 네. 감사합니다."


"니콜: 아주머니, 이 아보카도 우유를 얼마예요?

아주머니: 13 링깃 이에요.

니콜: 그럼 저 바나나 우유를 얼마예요?

아주머니: 11 링깃 이에요.

니콜: 그럼연, 아보카도 우유를 한 잔 주세요.

아주머니: 네. 잠시만 기다리세요.

니콜: 네. 감사합니다.



 






아주머니: 여기에 있어요.

니콜: 네. 감사합니다."






Week 07
12/10/2020 - 18/10/2020

This week, the topic will be grammar which is 에 가요 ⏰⏳⏱

안냥하세요, 여러분!

니콜이에요.😇


오늘이 토요일이에요. 🌥

저는 여삿시 삼십분에 일어나요.

"니콜 씨, 어디에 가요?" 🧐


저는 스타벅스에 가요. ☕️

오늘은 정말 바빠요.



저는 지금 시간이 없어요. 😥

저는 세시 삼십분에 집에 가요.

오늘은 정말 피곤해요.




저는 지금 자고 싶다. 😞

안녕~ 😇



Week 09
19/10/2020 - 25/10/2020

This week, the topic will be 시간 ⏳&날짜 🗓 which mean time and date.


안냥하세요, 여러분!



오늘이 시월 이십오일이에요.

오늘은 일요일이에요.

저는 오전 여섯 삼십 분에 일어나요.

저는 일곱시에 아침 먹어요. 🥛🍪

그리고 저는 스타벅스에 일해요.

오늘은 정말 바빠요.

저는 두시에 점심 먹어요.



지금 저녁이에요. 🌥

지금 오후 일곱시 이십구분이에요.

내일이 월요일이에요.

내일은 수업이 오후 여섯시에 끝나요.




"니콜 씨, 생일이 며칠이에요?" 🤔

제 생일이 칠월 십칠일이에요. 😇

"아, 그래요?"

네, 맞아요. 제 생일파티가 오세요. 🥰


Week 10
26/10/2020 - 01/11/2020

This week, the topic will be my daily schedule ⛅️.



월요일 - 금요일

저는 보통 월요일 열한 시에 일어나요.

열한 시 반에 아침을 먹어요.

그리고 저는 숙제 해요.

제 수업이 네 시에 시작해요.

수업 후에 가족하고 저녁을 먹어요.

저는 보통 화요일 일곱 시 반에 일어나요.

수업이 여덟 시에 시작해요.

저는 아침을 안 먹어요.

제 수업이 네 시에 끝나요.

정말 피곤해요.



저는 이 영화를 봐요.

이 수요일하고 목요일에 수업이 없어요.

저는 어디에도 안 가요.

저는 집에서 가족하고 영화를 봐요.

이 영화를 진짜 무서운.

저는 보통 금요일 일곱 시 반에 일어나요.

수업이 여덟 시에 시작해요.

저는 수업 후에 아침을 먹어요.




주말

저는 보통 여섯 시 반에 일어나요.

그리고 스타벅스에 가요.

저는 거기에서 일해요.



Week 11
02/11/2020 - 08/11/2020

안녕하세요, 여러분! 😌


저는 월요일부터 금요일까지 수업이 있어요.

제 수업을 오전 여덟 시부터 오후 네 시까지 있어요.

저는 주말에 아르바이트를 해요.

제 아르바이트를 아침부터 점심까지 해요.

보통 오전 여섯 반부터 오후 두 반까지 해요.



저는 남자친구 브라이언가 보고 싶어요.

브라이언가 빨리 만나고 싶어요.


저는 이번 방학 때 바닷가에 가고 싶어요.

바닷가에서 피자를 먹고 싶어요. 🍕



저는 지금 한국어 후라이드 치킨하고 떡볶이를 정말 먹고 싶어요.

저는 진짜 좋아해요. 🥰

안녕, 저는 니콜이에요!

다음 주에 만나요! 😇


Week 12
09/11/2020 - 15/11/2020

안녕하세요, 여러분! 😉


"일레인: 니콜 씨, 오랜만이에요!

니콜: 안녕하세요, 일레인 씨! 어떻게 지내요?

일레인: 저는 잘 지내요. 지금 어디에 가요?

니콜: 저는 지금 브라이언을 만나요. 그리고 저녁을 같이 먹어요.

이 서양 식당에 어떻게 가요?

일레인: 아, 저는 이 서양 식당이 알아요.

저 사거리에서 왼쪽으로 가세요.

서양 식당이 꽃집하고 아이스크림점 사이에 있어요.

니콜: 아, 정말 감사해요. 같이 먹을 래요?

일레인: 저는 안 가요. 친구를 만나요.

니콜: 그래요? 안녕히가세요. 다음에 만나요.

일레인: 네, 다음에 만나요.안녕히계세요."





Week 13
16/11/2020 - 22/11/2020



Korean classes hace come to an end for this semester. To be honest, I felt a bit sad and empty because there is not more korean tutoral classes for tuesday after I wake up 🙁. But I am happy because through this korean class, I have learned more korean words and my understanding of korean language are much better then before. Before that, I only can barely speak few korean words such as Hello, Bye bye, Don't go and so on because it is all from the K-Drama. But now, I can create some short sentences and even have some simple casual conversations or even non-casual with some korean people ☺️. I am glad that I have Ms Anna as my lecturer because she is a patient, friendly and interesting lecturer 😇. With her help, I able understand the differences between casual way of talking and non-casual way.

Not only that, in this korean class, I realised some of the korean words is somehow related to mandarin and also cantonese. For example, family. Family in mandarin is 家族( jiāzú ) and in korean it will be 가족, which their pronouncation is similiar. This make me felt korean language is interesting and I understand it more than before.

From before I only can barely speak and understand korean until now, I am able to introduce myself and even have a simple conversation is actually a long journey ⛅️. In the future, I wish to visit Korea again so that I learn more about korean culture and for that time I can communicate with them. But before that, the importantly is I have to practice more korean so that my spellings, adjectives, pronouncation and so on will be more better.



전말 감사합니다, 선생님!

사랑해요. 🥰



Comments

Popular posts from this blog

Digital & Social Media Communication's Final Project

Creative Copywriting's Assignment 01

Visual Communication's Project III